Ben jij op zoek naar een innovatieve trainingsgame die zorgt voor meer enthousiaste klanten én enthousiaste medewerkers? Dan is de Six Star Service Game iets voor jou! Deze serious game training in klantgerichtheid stelt jouw team in staat om jouw klanten beter dan ooit een memorabele service te leveren. De training is gebaseerd op de Six Star Service methode. Een methode die ontwikkeld is door Sydney Brouwer, expert op het gebied van klantenservice en klantbeleving.

De inzet van een serious game heeft een aantal grote voordelen:

  • Blended Learning: Groter effect vergeleken met traditionele trainingsvormen dankzij de blended learning leermethodiek.
  • Plezier: Spelelementen zorgen ervoor dat je plezier beleeft tijdens de training. Dit draagt bij aan een hogere motivatie én betrokkenheid.
  • Lagere kosten: Bij grotere groepen treed een staffelkorting in werking en loopt de prijs per deelnemer terug.
  • Meetbaar resultaat: De Game daagt je uit tot het afronden van praktijkopdrachten. Deze progressie wordt bijgehouden in een rapportage. Met als uiteindelijk doel: een stijgende NPS/klanttevredenheid en medewerkersbetrokkenheid binnen jouw bedrijf.

Six Star Service

De Six Star Service methode is erop gericht positieve herinneringen te creëren bij klanten. Dat zijn herinneringen waar ze over kunnen vertellen en ook weer bij jou voor terugkomen. Er wordt daarom binnen de training een grote nadruk gelegd op de rol van de individuele medewerker in de klantbeleving. Met de methode wordt medewerkers geleerd om een kans te spotten, deze te pakken en een extra stap te zetten voor de klant.

Er worden vier eigenschappen getraind die cruciaal zijn voor het leveren van Six Star Service. Dat zijn:

  1. Eigenaarschap
  2. Empathie
  3. Generositeit
  4. Improvisatievermogen

Tenslotte zorgt de Six Star Service methode er ook voor dat klantgerichtheid geborgd wordt in de cultuur van jouw team, afdeling of de hele organisatie.

Wil je meer weten? Lees meer over Six Star Service.

Gamification methode

Bij het ontwikkelen van de Six Star Service game is samengewerkt met Athand. Dit bureau heeft een eigen gamification methode ontwikkeld gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. De beproefde methode van Athand is vervolgens gekoppeld aan de Six Star Service methode.

Athand definieert gamification als volgt:

“Gamification op de werkvloer is het aanbrengen van een spellaag over de werkzaamheden, in combinatie met beloningsmechanismen ter bevordering van de uitoefening ervan. Aan de hand van diverse spelmechanismen doen spelers of deelnemers de benodigde kennis en vaardigheden op om werkgerelateerde taken in goede orde te volbrengen. Het voltooien van uitdagingen, het zien en ervaren van resultaat en de interactie die hierbij plaatsvindt, werken als stimulans om verdere progressie te realiseren.”

Met gamification train je medewerkers op een speelse manier tijdens hun dagelijkse werkzaamheden. De spelelementen en het beloningsmechanisme zorgen er voor dat deelnemers nieuwe kennis en vaardigheden leren. Het stimuleert deelnemers verder te willen spelen (en leren) om zo progressie te maken in het spel.

Ten opzichte van traditionele trainingsvormen, heeft de inzet van een trainingsgame een aantal grote voordelen:

  1. Betere resultaten: met de inzet van de Six Star Service Game wordt de inhoud van de game gespreid over zes weken en continu herhaald. Dit zorgt voor een betere borging van de kennis en daadwerkelijke verandering in gedrag.
  2. Meer plezier: spelelementen zorgen ervoor dat deelnemers meer plezier hebben in de training dan bij traditionele trainingsvormen. Dit draagt bij aan een hogere motivatie en betrokkenheid.
  3. Lagere kosten: het inzetten van de Six Star Service Game brengt significant lagere kosten per deelnemer met zich mee. Grotere aantallen deelnemers kunnen tegelijk getraind worden en het is niet nodig om deelnemers één of meerdere dagen uit de operatie te halen.

Thema en technologie

De Six Star Service Game wordt gespeeld in de webbrowser. Het is dus niet nodig om externe applicaties te downloaden. De game is te spelen op smartphone, tablet en laptop/desktop. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van elke browser, al raden wij Google Chrome aan voor de beste ervaring.

Het thema van de game is Globetrotters. De deelnemers zullen in de game de zes verschillende continenten bezoeken en daar kilometers en paspoortstempels behalen. Die worden gebruikt om de progressie in de game te meten.

De Six Star Service Game is gemaakt in de Nederlandse taal en wordt uitgegeven door Games.4Growth uitgever van online traininggames.

Doelgroep

De Six Star Service Game is specifiek ontwikkeld voor medewerkers die veel in contact staan met de klant. Toch spelen ook veel deelnemers met een interne functie de game. De principes zijn namelijk ook relevant voor interne klantgerichtheid.

Six Star Service is daarnaast toepasselijk in de zorg, binnen de overheid en in de commerciële sector. Elke organisatie die klanten (patiënten, cliënten, burgers, gasten of studenten) bedient, is gebaat bij een hogere klantgerichtheid.

Vraag meer informatie aan

Wil je meer informatie over de Six Star Service Game? Of wil je een vrijblijvende demo met één van onze teamleden? Vul dan onderstaand contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Of bellen naar +31 (0) 23 88 82 358 kan natuurlijk ook.


    Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial